Info o festiwalu

Mystic Festival

Mystic Festival to przede wszystkim muzyka. Pod tym szyldem wystąpiły już w Polsce największe gwiazdy metalu i okolic, m.in. Iron Maiden, Judas Priest, Slayer, King Diamond, Slipknot, Nightwish i Celtic Frost. Gościmy i żywe legendy, i najgorętsze zjawiska sezonu. Mystic Festival to również unikalna przestrzeń gdańskiej Stoczni. Mamy pięć scen muzycznych – pod gołym niebem i pod dachem – oraz kino, wystawy, a także miejsce spotkań i debat. Jest również strefa foodtracków, kraftowego piwa i rozrywki, gdzie można się zrelaksować w przerwach między koncertami. Organizatorem MYSTIC FESTIVAL jest Mystic Coalition, sojusz firm o bogatym doświadczeniu na rynku koncertowym, festiwalowym i wydawniczym, w skład którego wchodzą Knock Out Productions, Mystic Productions i B90.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE: NIEZBĘDNIK UCZESTNIKA MYSTIC FESTIVAL 2023

Mystic Festival odbędzie się 7, 8, 9 i 10 czerwca 2023.

Pierwszym dniem festiwalu będzie Warm Up Day (7 czerwca), dostępny dla posiadaczy karnetów 4-dniowych oraz pakietów VIP.Godziny otwarcia festiwalu: 14:00 (Main Stage – 16:00)

  • Start koncertów: 14:30 (Warm Up Day – 15:45)
  • Koniec koncertów: ok. 02:00
  • Zamknięcie terenu przy Main Stage: ok 1:30, Park Stage: ok. 2:30
  • W przypadku innych stref ulokowanych na Ulicy Elektryków, istnieje możliwość pozostania dłużej, maksymalnie do 3:00.

Godziny otwarcia punktów wymiany na opaski:

DataGodzinyMiejsce
6.0614:00-21:00Wydział Remontowy, ul. Doki 1
7.0612:00-północwejście na teren festiwalu, ul. Narzędziowców
8.0612:00-północwejście na teren festiwalu, ul. Narzędziowców
9.0613:00-północwejście na teren festiwalu, ul. Narzędziowców
10.0613:00-północwejście na teren festiwalu, ul. Narzędziowców
  • Wejście na teren festiwalu jest możliwe wyłącznie po zeskanowaniu kodu z ważnego biletu wstępu. Każdy festiwalowicz otrzyma opaskę upoważniającą do uczestnictwa we wszystkich koncertach, odbywających się na każdej ze scen w ramach nabytego biletu.
  • Pamiętajcie, że wcześniejsza wymiana biletów na opaski pozwoli Wam uniknąć ewentualnych kolejek w dniu festiwalu!
  • Bilety nie są imienne – bilet na opaskę można wymienić tylko osobiście.
Teren festiwalu

Mystic Festival 2023 to:

– 5 scen, na których zagra łącznie ponad 90 zespołów
– pokazy filmów VHS Hell
– panele dyskusyjne, wywiady, wystawa (niebawem podamy szczegóły)
– codzienne after party z DJ-em.

Wszystkie sceny rozlokowane będą w industrialnej scenerii Stoczni Gdańskiej. Oprócz szerokiej oferty alkoholi dostępnych w wydzielonych strefach, serwowane będzie również piwo do 3,5% zawartości alkoholu. Napoje alkoholowe mogą kupować i spożywać osoby wyłącznie powyżej 18. roku życia.

Przed głównym wejściem na Mystic Festival umieszczony zostanie punkt akredytacji dla mediów, gości, fotografów, płatny depozyt, szatnia i biuro rzeczy znalezionych.

Przed bramą festiwalową będzie możliwość pozostawienia rowerów, hulajnóg i innych pojazdów (listę dostępnych parkingów dla samochodów znajdziecie poniżej), którymi przyjedziecie na Mystic Festival. Pamiętajcie, by mieć przy sobie zapięcia, żeby bezpiecznie umocować przedmiot do specjalnie przygotowanych stojaków.

Płatności

Na wydarzeniu obowiązuje obrót bezgotówkowy. Dostępne metody płatności: karta, blik, telefon/zegarek.

Dla osób mających wyłącznie gotówkę przygotowaliśmy specjalne punkty do zakupy kart prepaidowych.

Na terenie nie będzie dostępnego bankomatu.

Osoby z niepełnosprawnościami

Przy Main Stage oraz Park Stage będą znajdowały się podesty dla osób poruszających się na wózkach. W przypadku pozostałych scen nasza ochrona pomoże w znalezieniu możliwie najlepszego rozwiązania do uczestnictwa w koncercie. 

Na całym terenie festiwalu będą dostępne toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Strefa VIP, znajdująca się przy Main Stage, będzie przystosowana dla osób poruszających się na wózku.

Osoby poniżej 16. roku życia

Osoby, które w dniu koncertu nie ukończyły 16. roku życia, mogą uczestniczyć w koncercie na poniższych zasadach:

  • osoby, które w dniu koncertu osiągnęły 13 rok życia, ale nie ukończyły 16 lat, przy wejściu na teren wydarzenia będą zobowiązane do przekazania obsłudze koncertu wypełnioną zgodę rodzica lub innego opiekuna prawnego na udział w koncercie. Wzór zgody
  • osoby, które w dniu koncertu nie ukończyły 13 lat, muszą przebywać na festiwalu pod okiem opiekuna oraz na wejściu przekazać wypełnione oświadczenie. Wzór zgody

Osoby, które ukończyły 16 lat, mogą swobodnie uczestniczyć w festiwalu.

Dzieci, które nie ukończyły 13 lat mają możliwość bezpłatnego wstępu na teren festiwalu wyłącznie pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego.

Bezpieczeństwo

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem festiwalu zawierającym listę przedmiotów, których nie można wnosić na teren wydarzenia. W terminie bliższym dacie festiwalu podamy instrukcje dotyczące dozwolonych bagaży. Zalecamy niezabieranie ze sobą dużych, turystycznych plecaków oraz toreb. Prosimy o stosowanie się do zaleceń ochrony – do oceny służb porządkowych należy decyzja o oddaniu plecaków do depozytu. Dopuszczalna pojemność tego typu bagaży wynosi 30 litrów.
 
Zabrania się wnoszenia jakichkolwiek napoi oraz jedzenia, chyba że są one częścią udokumentowanej, specjalnej diety. Bardzo prosimy o posiadanie przy sobie kopii zaleceń lekarskich, które umożliwią wpuszczenie na teren festiwalu z własnymi napojami/jedzeniem.

Na teren Mystic Festival można wnosić puste bidony na wodę o pojemności max 1L.


Na terenie imprezy obowiązuje zakaz wnoszenia i posiadania broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów niebezpieczne pożarowo, napojów alkoholowych (za wyjątkiem zakupionych na terenie festiwalu), środków odurzających lub substancji psychotropowych, paralizatorów, miotaczy gazu, noży, pałek, łańcucha, petard, świec dymnych, laserów, wskaźników laserowych, jak również elementów stroju czy uzbrojenia należących do kultury odtwórstwa historycznego, takich jak kolczuga, miecz, łuk, topór, hakownice itp. oraz przedmiotów, które mogłyby zostać wykorzystane jako pociski oraz podobnych, opakowań szklanych, metalowych oraz plastikowych oraz przedmiotów o ostrym zakończeniu.

 

Ponadto, obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i posiadania sprzętu nagrywającego audio i video oraz profesjonalnego sprzętu fotograficznego (dopuszczalne są telefony komórkowe oraz aparaty bez zmiennej optyki), a także wykonywania fotografii, nagrywania dźwięku i filmowania. Nakaz nie dotyczy osób, które otrzymały akredytację od organizatorów wydarzenia. 


Na teren festiwalu można wnosić karimaty oraz wszelkiego rodzaju maty.

Bilety VIP

Wszystkim osobom, które zakupiły bilety VIP, dziękujemy za zaufanie i wierzymy, że przygotowane przez nas udogodnienia sprawią, że ta edycja będzie wyjątkowa!

1. Wymiana biletów na opaski:
    • 06.06 – w klubie muzycznym Wydział Remontowy (ul. Doki 1), przy Historycznej Bramie Stoczni, w godzinach 14:00-21:00.
    • 7-8.06 – dedykowany kontener przy wejściu na teren festiwalu od godziny 12:00.
    • 9-10.06 – dedykowany przy wejściu na teren festiwalu od godziny 13:00.

2. Wraz z opaską otrzymasz żeton umożliwiający odbiór zestawu gadżetów, które będą na Ciebie czekać w strefie VIP. Dla Twojej wygody nie wydajemy go przy odbiorze opaski, ponieważ być może będziesz chciał odebrać swój zestaw pod koniec pierwszego dnia.
3. Strefa VIP jest czynna od godziny 16:00 do ok, 30 minut po zakończeniu ostatniego koncertu na MAIN STAGE.
4. Na strefie VIP do Twojej dyspozycji będzie płatny bar z szerokim wyborem napojów zarówno alkoholowych, jak i bezalkoholowych, a ponadto: strefa chill, platforma widokowa oraz toalety o podwyższonym standardzie.

Bilety

Bilety na Mystic Festival są dostępne na www.mysticfestival.pl (kolekcjonerskie) i w serwisie ebilet.pl.


Rekomendujemy zakup w punktach sprzedaży: tickets.mysticfestival.pl, ebilet.pl. Odradzamy zakupy przez nieautoryzowane serwisy biletowe, m.in. Viagogo, Ticketswap, Allegro, OLX. Zakup biletów w tych miejscach może spowodować, że zostaniecie oszukani.

  • Ceny karnetów 3-dniowych – 669 pln do 7 maja, 699 pln od 8 maja do 7 czerwca i 729 pln od 8 czerwca
  • Ceny karnetów weekendowych- 449 pln do 7 maja, 469 pln od 8 maja do 8 czerwca i 499 pln od 9 czerwca
  • Ceny biletów jednodniowych:
    – (8 czerwca) –279 pln do 7 maja, 299 pln od 8 maja do 7 czerwca oraz 319 pln od 8 czerwca
    – (9 czerwca) –279 pln do 7 maja, 299 pln od 8 maja do 8 czerwca oraz 319 pln od 9 czerwca
    – (10 czerwca) –279 pln do 7 maja, 299 pln od 8 maja do 9 czerwca oraz 319 pln od 10 czerwca
  • Ceny karnetów 4-dniowych VIP – 899 pln

Warm Up Day będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy karnetów 4-dniowych oraz 4-dniowych VIP.

Karnet VIP zawiera:

  • zestaw gadżetów (torba eco, plakat, bidon, kubek, smycz, welcome drink)
  • wejście na festiwal w dniach 7-10 czerwca 2023
  • dostęp do nowej, rozbudowanej strefy VIP przy Main Stage w dniach 8, 9, 10 czerwca
  • bar z szeroką ofertą napojów alkoholowych i bezalkoholowych (płatny)
  • zaplecze sanitarne o podwyższonym standardzie
  • platformę VIP przy Main Stage

Po zeskanowaniu ważnego biletu, każdy festiwalowicz otrzyma opaskę upoważniającą do uczestnictwa we wszystkich koncertach, na każdej ze scen.

Bilety kolekcjonerskie

Bilet kolekcjonerski otrzymasz przy stanowisku wymiany biletów na opaski. Będzie także możliwość odebrania biletu kolekcjonerskiego w punkcie INFO.

Ekologia

W jak największej mierze staramy się, by przy tegorocznej edycji wyprodukować jak najmniej opadów, dlatego napoje będą serwowane w kubkach wielokrotnego użytku z jednym z kilku festiwalowych wzorów. Na stoisku z merchem w sprzedaży pojawią się mysticowe bidony. Każdy uczestnik będzie mógł także ugasić pragnienie z nielimitowanego wodociągu, dostępnego przez cały czas trwania imprezy. 

Ponadto, merch festiwalowy będzie pakowany w eko rulony.

Stoiska gastronomiczne, sklepy z muzyką i organizacje pozarządowe

Więcej info wkrótce!

Dojazd na festiwal

Na teren Mystic Festival 2023, mieszczący się w Stoczni Gdańskiej (ul. Elektryków), można dostać się na kilka sposobów:

– Szybką Koleją Miejską (SKM-ką), kursującą na trasach: Lębork-Wejherowo-Reda-Rumia-Gdynia-Gdańsk. Przystanek końcowy dla festiwalowiczów to GDAŃSK STOCZNIA (między Gdańskiem Głównym i Politechniką). Bilety na przejazdy można kupić:

  • w kasach biletowych SKM (UWAGA! Bilety kartonikowe należy skasować na stacji, na której rozpoczyna się podróż. Kasowniki znajdują się najczęściej w tunelach prowadzących do stacji).
  • online – za pośrednictwem aplikacji SKM Kompas, KOLEO, Jakdojade czy Skycash. Kasowanie tych biletów odbywa się w aplikacji.

Szczegółowy rozkład jazdy, ceny biletów i inne dodatkowe informacje znajdują się na stronie: https://www.skm.pkp.pl

– Tramwajami ZTM (Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku). Krótki spacer na teren wydarzenia umożliwi wysiadka na przystanku STOCZNIA SKM 02, znajdującym się przy wiadukcie i przy gdańskich żurawiach. Numery tramwajów, które zatrzymują się na tym przystanku, to: 3, 7, 8, 10. Bilety na przejazdy można kupić:

  • w kioskach i salonikach prasowych (UWAGA! Bilety kartonikowe należy skasować w tramwaju).
  • w biletomatach umieszczonych na wybranych przystankach. (UWAGA! Bilety należy skasować w tramwaju).
  • online – za pośrednictwem wybranej aplikacji: GoPay, Jakdojade, moBILET, Mpay, Skycash, zbiletem.pl. Kasowanie tych biletów odbywa się w aplikacji.

Szczegółowy rozkład jazdy, ceny biletów i inne dodatkowe informacje znajdują się na stronie: https://ztm.gda.pl

– Dojazd z lotniska

Dojazd z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy (dzielnica Matarnia):

– Szybką Koleją Miejską (SKM-ką) na trasie z przystanku Gdańsk Port Lotniczy do Gdańsk Stocznia (z przesiadką na przystanku Gdańsk Wrzeszcz). Bilety na przejazdy można kupić:

  • w kasach biletowych SKM (UWAGA! Bilety kartonikowe należy skasować na stacji, na której rozpoczyna się podróż. Kasowniki znajdują się najczęściej w tunelach prowadzących do stacji).
  • online – za pośrednictwem aplikacji SKM Kompas, KOLEO, Jakdojade czy Skycash. Kasowanie tych biletów odbywa się w aplikacji.

Szczegółowy rozkład jazdy, ceny biletów i inne dodatkowe informacje znajdują się na stronie: https://www.skm.pkp.pl

– Tramwajami ZTM (Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku) z przystanku PORT LOTNICZY 01. Podróż odbywa się z przesiadką. Przystanki docelowe, które znajdują się najbliżej terenu festiwalu, to JANA Z KOLNA 01, EUROPEJSKIE CENTRUM SOLIDARNOŚCI 02, DWORZEC GŁÓWNY 05 lub DWORZEC GŁÓWNY 07. Z każdego z przystanków uczestników czeka krótki (5-10 minut) spacer na miejsce wydarzenia. Bilety na przejazdy można kupić:

  • w kioskach i salonikach prasowych (UWAGA! Bilety kartonikowe należy skasować w tramwaju).
  • w biletomatach umieszczonych na wybranych przystankach (UWAGA! Bilety należy skasować w tramwaju).
  • online – za pośrednictwem wybranej aplikacji: GoPay, Jakdojade, moBILET, Mpay, Skycash, zbiletem.pl. Kasowanie tych biletów odbywa się w aplikacji.

Szczegółowy rozkład jazdy, ceny biletów i inne dodatkowe informacje znajdują się na stronie: https://ztm.gda.pl

TRASA Z PKP GDAŃSK GŁÓWNY

Osoby, które na Mystic Festival 2023 przyjadą połączeniami kolejowymi, mają możliwość odbycia krótkiego spaceru krajoznawczego (15 minut), w czasie którego będą mogli zobaczyć:

  • Plac Solidarności w Gdańsku, miejscu znanym z działalności ruchu NSZZ Solidarność i protestów podczas sierpnia 1980. Na placu znajduje się Pomnik Poległych Stoczniowców 1970, zwany popularnie „pomnikiem trzech krzyży”, wraz z tablicami zawierającymi nazwiska poległych.
  • Historyczną Bramę nr 2 Stoczni Gdańskiej.
  • Budynek Europejskiego Centrum Solidarności (ECS).
  • Muzeum Sali BHP Stoczni Gdańskiej.

Istnieje także możliwość przebycia krótkiego dystansu pomiędzy PKP Gdańsk Główny a Stocznią Gdańską tramwajami i SKM-ką.

Parking

Na terenie Mystic Festivalu nie ma możliwości zaparkowania pojazdów. Zalecamy pozostawienie aut na jednym z niżej wymienionych miejsc:

  • Darmowy parking niedaleko wejścia na teren festiwalu (okolice 100-czni, Popiełuszki 5). Pojemność: ok. 200 aut. Całodobowy. Brak możliwości rezerwacji miejsc.
  • Płatny parking kubaturowy przy ul. Jana z Kolna 5. Pojemność: ok. 500 miejsc postojowych. Całodobowy.
  • Płatny parking kubaturowy przy ul. Podwale Grodzkie 6 (wjazd na parking od ul. Rajskiej). Pojemność: ok. 200 miejsc postojowych. Całodobowy.
  • Parkingi Hevelianum (ul. Gradowa 3, ul. Gradowa 11, ul. 3 Maja 9). Pojemność: ok. 250 miejsc postojowych (łącznie). Całodobowy.
  • Parking podziemny Europejskiego Centrum Solidarności (wjazd ulicą Nowomiejską – od ul. Jana z Kolna lub ks. Jerzego Popiełuszki). Pojemność ok. 287 miejsc. Czynny od poniedziałku do niedzieli w godzinach 6-22. 

Więcej informacji o możliwościach parkowania w Gdańsku udostępnia Gdański Zarząd Dróg i Zieleni na swojej stronie: https://gzdiz.gda.pl/zalatw-sprawe/parkingi,a,4578 

Noclegi, hotele

MYSTIC CAMP 2023

Pole biwakowe Mystic Festival 2023 będzie znajdować się na obszarze Placu Zebrań Ludowych w Gdańsku (przy rondzie Ofiar Katynia).

Mystic Camp: Nocleg upoważnia do wstępu na pole namiotowe.

Mystic Camp będzie czynny 06.06.2023 od godz. 16.00 do 11.06.2023 do godz. 12.00.


Wymiana biletów Mystic Camp (nocleg, parking dla samochodu osobowego, parking dla campera) na opaski będzie otwarta od 16:00 w dniu 6 czerwca 2023.


Wejście dla pieszych oraz wjazd na Mystic Camp od ul. 3 maja.

Na teren Mystic Camp mają wejście wyłącznie osoby z opaską „Mystic Camp: Nocleg”.


Na Mystic Camp będą sanitariaty, prysznice, umywalnie, bar, sklep z podstawowymi artykułami, punkt informacyjny, depozyt oraz patrol medyczny.

Więcej informacji na temat Mystic Camp znajduje się w regulaminie:
https://tickets.mysticfestival.pl/REGULAMIN_POLA_BIWAKOWEGO_MYSTIC_FESTIWAL_2023.pdf

NOCLEGI W TRÓJMIEŚCIE

Trójmiasto oraz okolice posiadają jedną z największych baz noclegowych w Polsce, od najtańszych hosteli to ekskluzywnych hoteli dla bardziej wymagających festiwalowiczów. 

Najdogodniejsze miejskie dzielnice, w terenie których warto nocować w czasie Mystic Festival 2023:

  • Gdańsk Stocznia
  • Gdańsk Główny
  • Gdańsk Wrzeszcz
  • Gdańsk Oliwa
  • Gdańsk Żabianka
  • Sopot
  • Gdynia Orłowo
  • Gdynia Redłowo
  • Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana
  • Gdynia Główna

Informujemy, że dzięki skomunikowanemu transportowi nocować można nie tylko na terenie miast Gdańska, Sopotu i Gdyni, ale również miast sąsiednich, takich jak Rumia, Reda, Wejherowo czy Pruszcz Gdański.

Poprzednie edycje

Mystic Festival 2022

2-4.06.2022 (+ Warm Up Day 1.06), na terenie Stoczni Gdańskiej, na pięciu scenach (Main Stage, Park Stage, Shrine Stage, Desert Stage, Sabbath Stage), wystąpili m.in: Judas Priest, Mercyful Fate, Opeth, Saxon, Katatonia, Tom Warrior’s Legacy (Hellhammer w wykonaniu Tom Gabriel Warrior’s Triumph Of Death / Celtic Frost / Triptykon), Carcass, Mgła, Mastodon, Igorrr, Heilung, Mayhem i więcej.

Mystic Festival 2019
25-26.06.2019 na terenie Tauron Areny w Krakowie, na trzech scenach (Main Stage, Park Stage, The Shrine), wystąpili m.in.: Slipknot, Sabaton, King Diamond, Within Temptation, Emperor, Carcass, Amon Amarth, Testament, Possessed, In Flames, Powerwolf, Soulfly, Hatebreed, Trivium, Immolation, Vltimas, Crowbar, Omnium Gatherum, Batushka, In Twilight’s Embrace i Power Trip.